
Výrobce snacků, lupínků a tyčinek Golden Snack z Tábora se rozhodl pro zásadní optimalizaci a modernizaci důležitých firemních procesů. Klíčem k tomu byla implementace podnikového informačního systému Helios Inuvio, který zpřehlednil řízení a připravil podnik na digitální budoucnost – včetně větší udržitelnosti.
Společnost Golden Snack svoje výrobky nejen sama prodává pod značkami jako třeba Staročeské brambůrky a Staročeské soletky, ale stále větší část její výroby je určena pro B2B zákazníky. Díky tomu v současné době patří mezi největší výrobce privátních značek slaných pochoutek pro národní i nadnárodní řetězce.
Vzhledem k tomu, že za více než 20 let působení na trhu narostla její výrobní kapacita na tři samostatné linky. Společnost investovala v posledních letech do automatizace a modernizace výrobních prostor. Její nedílnou součástí se také stal nový informační systém. Starý systém už nedokázal pokrýt potřeby moderního řízení procesů, což bránilo optimalizaci a modernizaci důležitých firemních postupů. Proto se vedení společnosti rozhodlo pro nový informační systém, který by umožnil větší efektivitu a lepší organizaci práce. Volba přitom padla na Helios Inuvio od společnosti Asseco Solutions
Implementaci nového softwaru zajistila společnost Gatema IT, partner Asseco Solutions. Součástí nasazeného softwarového řešení je také její modul Gatema WMS, který zefektivňuje práce ve skladech. Celkem bylo implementováno 19 modulů a funkcionalit, včetně účetnictví, mezd, skladování a logistiky, technická příprava výroby a řízení výroby.
Během zhruba dvou měsíců dokázala Gatema IT přizpůsobit nový systém požadavkům Golden Snack, které se týkaly především výroby. „Klíčovým krokem pro hladký průběh implementace bylo přesné definování požadavků a identifikace možných výjimek. Výsledek ale stojí za to, neboť zásadní změny se pozitivně odrazily na efektivitě, organizaci i kvalitě prováděných procesů,“ zdůrazňuje Lucie Pernicová, projektová vedoucí společnosti Gatema IT.
I když v Golden Snack pracuje jen několik desítek zaměstnanců, tak bylo klíčové vysvětlit jim přínosy nového systému a naučit je s ním pracovat. Zaměstnanci byli zpočátku opatrní, protože se museli adaptovat na nové pracovní postupy a rozhraní, s nimiž neměli zkušenost. Díky důkladnému proškolení, která proběhla před samotným spuštěním systému i v prvních týdnech jeho používání, si zaměstnanci na nové rozhraní a funkce zvykli. V rámci školení byly zaměstnancům vysvětleny základní funkce systému, klíčové úkoly, které s ním budou vykonávat, a specifické funkcionality, jež Helios nabízí.
„Postupně, jak se systém přizpůsoboval jejich konkrétním požadavkům, například formou sestav a výpisů, začali zaměstnanci Golden Snack vnímat výhody a přínosy Heliosu pro každodenní práci. Systém se osvědčil jako snadno ovladatelný a funkčně bohatý nástroj, který usnadňuje řízení jednotlivých procesů a umožňuje lepší organizaci úkolů,“ popisuje Lucie Pernicová.