Výrobce valivých ložisek, společnost KLF-ZVL Bearings, nasazuje informační systém Helios Orange. Firma dodávající produkty do více jak deseti zemí světa přikročila ke změně s cílem nahradit stávající systém, jemuž letos končí podpora, a rozšířit IT podporu důležitých procesů.

KLF–ZVL Bearings na trhu působí od roku 1960. V minulosti její procesy řídil informační systém Safír. Po jeho akvizici společností Asseco Solutions však bylo ohlášeno ukončení jeho podpory k 31. 12. letošního roku. Nový vlastník nabídl zákazníkům možnost přechodu na jiný systém z produkce společnosti. KLF–ZVL Bearings zvolila Helios Orange. Důvodem však nebylo pouhé ukončení podpory původního systému, ale též záměr zkvalitnit podporu všech procesů pomocí ERP a také CRM.

Implementace je nyní na počátku, v současné době mají za sebou budoucí uživatelé systému Helios tři školení. Jeho ostrý start je naplánován na 1. leden 2015, tak, aby přesně navázal na ukončení podpory systému Safír.

„Od nového systému očekáváme především podporu obchodních činností. Získáním aktuálních obchodních a ekonomických informací o zákazníkovi a o stavu poptávaných výrobků v procesu zpracování chceme maximálně zefektivnit naše obchodní procesy," řekl Miloslav Říha, jednatel společnosti. „Neméně důležité jsou však pro nás podpora plánování výroby kapacitními propočty, sledování fyzického stavu výroby, či sledování výkonnosti jednotlivých pracovišť. Velmi dobře využijeme i elektronickou evidenci odvedené práce a možnosti vyhodnocování, které systém nabízí," dodal.

Vedení společnosti však předpokládá také finanční přínos zavedení nového systému. Konkrétně se jedná o úspory v oblasti evidence odvedené práce, finanční přínos plynoucí ze zvýšení efektivnosti práce obchodního oddělení a také z optimalizace dodacích termínů u subdodávek.

„Ačkoli v této fázi implementace nemáme ještě dostatek poznatků, musím konstatovat, že naše dosavadní zkušenosti s novým systémem zatím zahrnují spokojenost s uživatelsky přívětivým prostředím i s fundovanými a ochotnými školiteli, kteří mají ke svým zákazníkům potřebný individuální přístup," komentoval probíhající implementaci Říha.

 

foto: archiv KLF–ZVL Bearings