Společnost Hydraulika Petráš, tradiční výrobce drapáků a přídavných zařízení pro manipulaci s železným šrotem, komunálním odpadem a jinými kusovými i sypkými materiály, se rozhodla pro zásadní krok směrem k digitalizaci a zefektivnění firemních procesů. V důkladném výběrovém řízení zvolila ERP systém KARAT, který pomůže propojit a automatizovat klíčové oblasti jejího podnikání.

Společnost Hydraulika Petráš byla založena v roce 1991 a původně se zaměřovala na opravy a servis jeřábových drapáků pracujících v hutích a spalovnách.. Postupně rozšířila své portfolio o vlastní výrobu a dnes nabízí širokou škálu řešení pro manipulaci s materiály v různých průmyslových odvětvích – od zpracování a výroby železa, přes spalovny, teplárny až po chemický a potravinářský průmysl.

Výzvy a problémy k řešení

V průběhu jednání v lednu 2024 byla aktuální úroveň digitalizace vyhodnocena jako nevyhovující a neudržitelná. Společnost nevyužívala žádný centrální informační systém typu ERP, což vedlo ke složité správě dat a roztříštěnosti systémů napříč odděleními. Hlavními problémy byla chybovost při ručním přepisování dat, nedostatečná integrace softwarových nástrojů a nízká úroveň automatizace firemních procesů.

Proto byl projekt digitalizace zaměřen především na propojení ERP a PDM systémů, které budou vzájemně komunikovat datovými mosty. Výsledkem bude ucelený podnikový ekosystém, jenž umožní efektivnější správu informací, automatizaci klíčových procesů a snížení administrativní zátěže.

ERP KARAT přinese klíčová vylepšení

Společnost Hydraulika Petráš při výběru ERP systému hledala řešení, které by odstranilo roztříštěnost systémů, zjednodušilo přenos informací a snížilo chybovost způsobenou ručním přepisováním dat. Nedostatečná propojenost mezi jednotlivými odděleními komplikovala řízení výroby i administrativu, což zpomalovalo klíčové firemní procesy.

 Hlavními oblastmi, které ERP KARAT pomůže ve společnosti Hydraulika Petráš optimalizovat, jsou:

  • Plánování, řízení a odvádění výroby včetně napojení na konstrukční systém Inventor + Vault
  • Odstranění používání starších verzí výkresové dokumentace a neaktuálních podkladů pro výrobu
  • Zlepšení dohledatelnosti podkladů z předchozích zakázek
  • Zpřehlednění pohybu materiálu v průběhu výroby
  • Snížení chybovosti, předávání detailních informací mezi jednotlivými pracovišti
  • Usnadnění dohledatelnosti dat, zajištění zastupitelnosti osob v době jejich nepřítomnosti
  • Zefektivnění interní komunikace
  • Zajištění rychlejšího průběhu strategických porad
  • Zajištění aktuálních podkladů pro obchodní činnost
  • Usnadnění cenotvorby
  • Usnadnění a zefektivnění účetních procesů (fakturace, mzdy, sklady)

V současné době probíhá analytická fáze projektu, která se zaměřuje na detailní mapování firemních procesů a přípravu na implementaci ERP systému. Cílem je vytvořit řešení, které odpovídá specifickým potřebám společnosti Hydraulika Petráš a přispěje k jejímu dalšímu rozvoji.