pro Agrotec Hustopeče
Skupina Agrotec Hustopeče, jeden z největších dodavatelů dopravní, stavební a zemědělské techniky v České epublice, se v roce 2005 rozhodla zavést nový podnikový informační systém. Ze všech nabídek zvolila řešení polečnosti NESS Czech postavené na systému mySAP Business Suite. V rámci projektu bylo řešení implementováno v divizi IVECO MORAVIA specializující se na prodej a servis nákladních vozidel IVECO.
Skupina Agrotec je s obratem přibližně 4 600 milionů korun jedničkou ve svém oboru na českém trhu. Od roku 1992 využívala účetní systém ESO 8 doplněný o množství dalších systémů, v roce 2005 se šak rozhodla pro zavedení komplexního podnikového informačního systému. Klíčovým podnětem ke změně v ICT infrastruktuře byla snaha o sjednocení různých obchodních systémů a návaznost na účetní ystém. Druhým důležitým faktorem, který sehrál svou roli při rozhodování o inovaci, byla končící podpora stávajícího systému.
Volba dodavatele a řešení
Nové řešení se mělo promítnout do všech klíčových firemních procesů a bylo jasné, že takto náročná přestavba informační infrastruktury se neobejde bez zkušeného a osvědčeného dodavatele. tvrdé konkurenci nakonec uspěla společnost NESS Czech se ystémem mySAP Business Suite. Hlavními důvody výběru řešení byla komplexnost, vysoká úroveň funkcionality a snadné propojení se systémy dodavatelů, kteří produkty SAP v hojné míře využívají.
Volbu dodavatele nejvíce ovlivnily lokální i mezinárodní reference, ilné zázemí společnosti NESS v ČR, s pobočkami v Praze, Brně Ostravě, a vysoký počet zkušených konzultantů SAP.
Implementace
Implementace systému pro 250 uživatelů probíhala podle metodik NESS a SAP a trvala devět měsíců. Během prvních tří měsíců byla provedena komplexní analýza celého budoucího řešení. Nové řešení mělo nahradit používané systémy ve čtyřech společnostech skupiny v sedmi různých lokalitách propojených pomocí virtuální sítě (VPN). Po akceptaci analýzy bylo řešení během následujících čtyř měsíců dodáno, v průběhu realizace byl navíc proveden upgrade systému SAP na poslední dostupnou verzi. Dva měsíce před zahájením provozu začalo školení uživatelů a převáděla se data v objemu milionů záznamů. Ostrý provoz začal v říjnu 2006 a v jeho počátcích byl ještě dodán portál pro přístup dealerů do systému SAP.
Standardní nastavení výhodou
Snahou Agrotecu bylo maximálně využít standardní nastavení systému s minimalizací úprav pro specifické činnosti v jednotlivých závodech, což se podařilo.
Skupina Agrotec používá pro oblast financí standardní moduly účetnictví, Majetek a Controlling, doplněné externími moduly pro elektronický styk s bankami. Logistické moduly (Prodej, Skladové hospodářství, Nákup a Údržba) podporují mezipodnikové nákupy a prodeje i montáže dodatečných vybavení do nakoupených vozidel. Pro řízení servisu je používán modul Služby zákazníkům. Standardní servisní hlášení bylo modifikováno tak, aby již při registraci hlášení bylo možné získat informaci o úvěrovém limitu zákazníka. Kontrolu Kvality zajišťuje modul Řízení jakosti a pro potřeby marketingu a prodeje je využíván systém CRM. Standardní řešení podporuje i výpočet mezd a personalistiku.
NESS Czech s.r.o.
Zhodnocení
Po více než ročním provozu lze celý projekt hodnotit kladně. Komplexní podnikový informační systém mySAP Business Suite zavedený společností NESS nejen plnohodnotně nahradil předchozí účetní systém, ale umožnil skupině další rozvoj a růst.
NESS Czech s.r.o.
V Parku 2335/20, Praha 4 – Chodov
Tel: +420 244 026 400
ness@cz.ness.com
www.ness.com/cz