Společnost ONIO, majitel největšího českého pneu e-shopu Pneumatiky.cz a úspěšného obchodu pro kutily Rucni-naradi.cz, chystá rozsáhlou modernizaci IT systémů. Klíčovou součástí projektu je převedení celého fungování firmy do robustního ERP systému od ABRA Software. Nový ERP systém by se měl stát hnacím motorem inovací.

ONIO působí na trhu již 16 let a dosahuje ročního obratu více než jednu miliardu korun. Více než 90 % obratu společnosti tvoří prodej pneumatik, ve špičce sezóny jich expeduje až 5 000 denně a v B2C online prodeji pneu má téměř 30% podíl na trhu. Pro to, aby společnost mohla dále růst, je ale potřeba zásadní investice do IT a převedení celého fungování firmy do robustního ERP systému.

„Každý úspěšný e-shop přirozeně dospěje do fáze, kdy stávající systémy již nestačí. V ONIO jsme na tento neviditelný strop narazili už před několika lety a uvědomili si, že k tomu, abychom se mohli dále rozvíjet, potřebujeme udělat významnou investici do IT. Naše systémy z roku 2006 totiž už nějakou dobu nenabízely takovou flexibilitu a možnosti, které pro růst našeho byznysu potřebujeme,“ říká jednatel společnosti Vojtěch Schwangmaier.

Vojtěch Schwangmaier
Vojtěch Schwangmaier

ONIO očekává, že nasazení nového ERP systému pomůže společnosti v růstu, zefektivnění služeb pro zákazníky a také k lepší schopnosti reagovat na jejich potřeby. Jedním z hlavních cílů zavedení nového ERP je získání stability a výrazné zefektivnění celého back officu. Dále zlepšení možnosti škálování byznysu, snížení potřeby podpory a podstatné zvýšení efektivity vývoje nových funkcionalit. Zároveň tím firma udělá velký krok k dlouhodobému cíli stát se bezpapírovou kanceláří.

Výběru dodavatele a vhodného řešení věnovalo ONIO hodně času. Dodaný software musel totiž kromě již zmíněných požadavků také legislativně podporovat země, ve kterých ONIO působí nebo kam chce ve střednědobém horizontu expandovat. Zároveň disponovat napojením na většinu systémů, které e-shopy využívají, jako jsou IPEX, Shoptet, Balíkobot a další.

„Nehledali jsme „jen“ dodavatele, ale především partnera, se kterých chceme spolupracovat řadu let a který zvládne růst společně s námi. Proto jsme si museli být jisti správnou volbou,“ říká k výběru dodavatele Vojtěch Schwangmaier a dodává: „Firma ABRA Software nám rovněž poskytla smlouvu o servisní úrovni, která zaručuje opravu důležitých chyb v aplikaci v rámci hodin. A to je pro nás v sezóně absolutně zásadní.“

V současné době se již blíží do finále implementace nového systému, která probíhala velmi intenzivně. Aby se celý proces urychlil a zefektivnil, pracují konzultanti ze společnosti ABRA přímo v kancelářích ONIO a mohou tak rychle odpovídat na dotazy a řešit jednotlivé situace. „Pro úspěch projektu je z mého pohledu zásadní to, aby byli na obou stranách opravdu seniorní lidé. Všem e-shopům, které se do nového ERP pustí, také silně doporučuji definovat eskalační mechanismy směřované k nejvyšším manažerům obou společností. Ve chvíli, kdy totiž narazíte na problém, musíte ho bez prodlevy řešit,“ uzavírá Vojtěch Schwangmaier.