Provozovatel jednoho z největších on-line obchodů v České republice Parfums.cz právě implementuje podnikový informační systém Microsoft Dynamics NAV s cílem získat robustní informační platformu a ERP systém schopný reagovat na dynamický růst společnosti. Jako dodavatel nového systému byla vybrána společnost Navisys.

Parfums.cz patří k nejúspěšnějším českým prodejcům, který neustále rozšiřuje svou působnost podnikání. Proto potřebuje zajistit podporu obchodních procesů, které zajistí odbavení desítek tisíc zásilek denně. Stávající lokální informační systém, ani přes rozsáhlé uživatelské úpravy, nebyl příliš vhodný pro pokrytí náporu objednávek v průběhu sezónní špičky. Vedení Parfums.cz proto hledalo nový informační systém, který by zvládnul dynamický růst on-line obchodu, který ročně zvyšuje tržby v řádu desítek procent. Důležitým kritériem při výběru nového ERP systému byla také možnost provádění úprav systému vlastními proškolenými IT pracovníky.

Parfums.cz je největší internetový prodejce s kosmetikou a parfémy v České republice. Na trhu působí od roku 2004 a své podnikatelské aktivity směřuje i do zemí střední Evropy a Balkánu. Neustále se rozrůstající Parfums.cz plánuje vstup do zemí Pobaltí, Slovinska, Španělska a Portugalska. Díky otevření logistické centrály u Brna zajištuje odbavení až osmdesáti tisíc zásilek denně do těchto zemí.

Zvolený systém Microsoft Dynamics NAV bude zajišťovat kompletní proces nákupu od poptávky, vytvoření objednávky až po zpracování a příjem nákupních faktur. Součástí implementace je integrace se systémem řízení skladu (WMS) až na úroveň skladových pohybů. Samozřejmostí je pokrytí veškerých finančních operací.

warehouse
Velký důraz byl při nasazení nového ERP systému kladen také na vývojovou platformu a rozšiřování systému s ohledem na mezinárodní prostředí, ve kterém se Parfums.cz pohybuje. Součástí projektu implementace je také napojení na několik provozních systémů prostřednictvím webových služeb.

ERP systém bude řídit tok dokladů mezi jednotlivými mezinárodními pobočkami a poskytovat data pro vedení společnosti. Systém bude pokrývat činnosti Parfums.cz i ve Španělsku a Portugalsku.

S ohledem na již zmíněnou robustnost je nový systém navrhován tak, aby v budoucnu dokázal ve špičce zvládnout nápor až stovek tisíc objednávek denně.

Implementaci nového systému zajišťuje společnost Navisys, která patří mezi nejvýznamnější dodavatele Microsoft Dynamics NAV v ČR a profiluje se především jako dodavatel komplexních vertikálních řešení do vybraných průmyslových odvětví. Projekt implementace v Parfums.cz byl odstartován v červnu 2013 a jeho spuštění se plánuje v druhé polovině letošního roku. V další fázi projektu je plánováno rozšíření systému také o nástroje typu Business Intelligence.