Švýcarský maloobchodní řetězec COOP oznámil, že právě spouští dva cloudové systémy SAP, které mu pomohou s optimalizací řízení objednávek napříč dodavatelským řetězcem. Švýcarský COOP postupně zavádí do provozu řešení SAP Predictive Replenishment a SAP Order and Delivery Scheduling s cílem snížit náklady a zvýšit provozní efektivitu v distribučních centrech.

Systém SAP Predictive Replenishment optimalizuje návrhy objednávek na základě různých datových zdrojů, což zajišťuje optimální úroveň zásob ve skladech. Prostřednictvím řešení SAP Order and Delivery Scheduling pracovníci řídí a upravují objednávkové cykly.

„Řešení od SAP pokrývá celý náš dodavatelský řetězec. Neustále se zaměřujeme na přidanou hodnotu pro zákazníka a už nyní vidíme zlepšení v našich distribučních centrech a doplňování zásob. Jednou z výhod cloudu je rychlost inovací. Můžeme využívat nové funkce ihned, jakmile jsou k dispozici, což urychluje jejich nasazení,“ říká Thomas Vielhauer, vedoucí IT procesů pro správu zboží COOP.

„Zaměstnanci nyní mohou během plánování pracovat s objednávkami, které systém automaticky generuje na základě dostupných dat. Zaměří se tak pouze na výjimky, což jim šetří čas potřebný k řešení komplexnějších úkolů s vyšší přidanou hodnotou,“ dodává Melanie Reimann, vedoucí řízení toku zboží v COOP. „Synchronizované rozvrhy objednávek nám pomáhají plánovat všechny logistické aktivity společně tak, aby se naše produkty dostaly do obchodů ve správný čas a co nejefektivnějším způsobem. Používání stejných dat napříč všemi systémy je velkou výhodou.“

Švýcarský COOP již využívá i další řešení od SAP. Ve svých obchodech například zavádí řešení SAP Replenishment Planning pro optimalizaci doplňování zásob. Systémy s jednotnou predikcí poptávky na základě strojového učení již přinesly vyšší prodeje a snížení množství odpadu. Jako další krok plánuje zahrnout více produktových kategorií a integrovat doplňování zásob v obchodech a distribučních centrech prostřednictvím agregované predikce objednávek.