Společnost KVADOS spolu s partnerem ITeuro uspěla ve výběrovém řízení na dodávku komplexního informačního systému pro Krnovské opravny a strojírny. Pomocí produktu VENTUS budou zajišťovány ekonomické procesy. Mezi implementované agendy patří účetnictví, pokladna, banka, plánování, majetek, fakturace nebo platební žurnál. Pro efektivní manažerská rozhodnutí poslouží nástroje MIS (Manažerský informační systém) a OMIS (Operativní manažerský informační systém). Projekt přinese pro Krnovské opravny a strojírny řadu výhod. Díky komplexnímu interface s výrobním systémem SyteLine a střední databázi bude možné kompletně sledovat historii přenášených informací mezi oběma řešeními. Převody dokladů budou nově probíhat průběžně a automaticky, což zpřístupní dílčí výsledky hospodaření a zajistí jeho lepší controlling.

Mezi další přínosy patří zejména snížení počtu používaných systémů a vytvoření jednotné platformy, která bude spravovat veškeré doklady, automaticky je synchronizovat, a to i s návazností například na skladové hospodářství. VENTUS zároveň zavádí nové automatické procesy jako párování faktur přijatých s příjemkami, které se dosud musely provádět manuálně a složitě.

Díky tomu lze přesunout jádro práce uživatelů od mechanického pořizování dokladů ke kontrolní činnosti, sníží se časové ztráty a zefektivní procesy. Počítá se i s možností práce z domu dané vysokou úrovní zabezpečení a pokročilými definicemi oprávnění. Do rutinního provozu přejde projekt v únoru 2011.