Společnost VEZEKO, která se zabývá výrobou a servisem přívěsů, prochází od svého vzniku neustálým vývojem, který je provázen mimo jiné postupný rozšiřováním kapacit výroby. To pochopitelně klade i stále vyšší nároky na IT podporu všech podnikových procesů. Proto společnost už vloni začala s přípravou výběrového řízení pro nový informační systém. Do užšího výběru postoupily tři produkty, mezi kterými nakonec uspěl informační systém QI.
Zavedení informačního systému QI zajistila společnost Melzer. Již při zahájení implementace byly spuštěny základní funkce systému zároveň s několika zakázkovými úpravami. Toto včasné nasazení specifických požadavků přineslo později dostatek prostoru pro jejich úpravy přesně podle nároků VEZEKA.
Nový systém výrazně usnadnil a zrychlil práci většiny uživatelů a zlepšil tak průchodnost výrobou. Umožnil tak nárůst objemu výroby při stejném počtu zaměstnanců. Všechny vyrobené produkty jsou při odvádění z výroby zaevidovány s vazbou na kompletní obchodní i výrobní dokumentaci. QI také zajišťuje přehlednější pohyb zboží. Výdej produktů i jejich příjem k servisu usnadnilo zavedení podpory práce s čárovými kódy. Každý obchodník tak získává průběžný přehled o svých obchodních případech a jejich rozpracovanosti.
Zároveň se zaváděním systému probíhalo i školení uživatelů. Ti byli vzděláváni v závislosti na svých pracovních rolích. „Zpočátku nás překvapila časová náročnost kurzů, s odstupem času ale vidíme, jak důležité bylo kvalitně proškolit zaměstnance ještě před koncem implementace. Uživatelé pak okamžitě zvládli svou agendu," řekl David Nováček, vedoucí nákupu VEZEKA.
QI nyní podporuje řízení celé společnosti a VEZEKO získalo propojená a relevantní data. QI zajišťuje návaznost mezi všemi agendami, ať už jde o mzdy, stravování, docházku nebo výrobu.