Aktualizováno - doplněno

 

Asseco Solutions nabízí nově svým zákazníkům možnost nasazení ERP systémů Helios formou cloudu s balíčkem doprovodných služeb. Tuto nabídku ERP systému Helios v cloudu přitom označuje jako ERPORT a přirovnává prostředí, v němž lze informační systém používat, k letišti, kde rovněž zákazník získá nejen možnost využít letadlo pro svoji dopravu, ale v rámci jednoho balíčku i veškeré související služby.

V nabídce ERPortu je jak systém Helios Green pro větší společnosti i ERP systémy Helios Orange pro menší a střední firmy. Péče o systémy a vše, co s jejich užíváním souvisí, je zahrnuto v ceně za využívání ERPORTu. K servisní podpoře tedy patří kompletní obsluha hardwaru (např. proaktivní monitoring součástí hardware, řešení závad na něm, správa storage a datacenter a další…). Dále sem patří správa virtualizace, tedy například obsluha virtualizační platformy, update a patchování, zálohování celého VS a další služby, které jsou poskytovány s SLA 99,99 %. Služby jsou účtovány na měsíční bázi, jak je obvyklé u většiny cloudových služeb.

Před vlastním spuštěním služby je pochopitelně třeba provést implementaci systému, aby vyhovoval konkrétním potřebám zákazníka. Tato služba je hrazena mimo pravidelnou platbu a mohou ji poskytnout téměř všichni implementační partneři HELIOS s působností v různých odvětvích a regionech. Podniky tak mohou využít služeb některé z více jak 50 společností na českém trhu.

Nabídku ERPORT mohou využít i firmy, které již mají licence k informačnímu systému HELIOS a využijí tedy jen služby pro zajištění bezpečného provozu systému a jeho dostupnosti. Zákazníkovi je v takovém případě umožněno na měsíční bází řídit dedikované kapacity a pružně snižovat či zvyšovat potřebný výkon. To se velmi hodí v případech např. sezónnosti a řešení výjimečných situací jako je podporu marketingové kampaně apod. Součástí služby je přitom aktivní monitoring, který automaticky varuje, zda není potřeba upravit prostředí provozu informačního systému.

V případě, že firma nevlastní licence k systému a v rámci ERPORTu je poskytován i samotný informační systém HELIOS, je umožněno na měsíční bázi měnit i konfiguraci systému z hlediska počtu uživatelů i rozsahu funkcí systému.

Pro nabídku systémů Helios formou služby nevyužívá společnost Asseco Solutions vlastní datové centrum. ERPORT je provozován v datovém centru společnosti G2Server CZ, jejíž helpdesk a technici datového centra byli proškoleni a jsou certifikováni na podporu informačních systémů HELIOS. Personál datového centra G2Server je tedy schopen v režimu 24/7 zabezpečit podporu provozu systémů HELIOS až do úrovně spuštění aplikace.