Ať už vyrábíte stavební nebo strojní zařízení, anebo součástky, které používají OEM firmy při výrobě svých produktů, pomohou vám IFS Aplikace splnit požadavky vašeho zákazníka. IFS nabízí kompletní řešení pro výrobce strojních zařízení, které se zaměřuje na řízení životního cyklu produktů (product lifecycle management – PLM) včetně integrované podpory od návrhu přes řízení projektu a výrobu v různých režimech až po poprodejní servis.

Řešení pro podniky orientované projektově

Jednotné řízení projektu neznamená pouze plánování činností v síťových diagramech. IFS nabízí řešení pro řízení projektů, které plně podporuje jednotný hodnotový řetězec v projektu, v němž se přihlíží také k provozním činnostem. IFS Aplikace poskytují o projektu ucelený přehled, který zajišťuje lepší kontrolu nákladů a zlepšení plánovacích schopností. Tento přehled usnadňuje vytváření analýz a umožňuje reagovat rychleji na těžko předvídatelné potíže. Jinými slovy, řízení výjimek se stává mnohem snadnější. Úzká integrace řízení projektu a financí dále zajišťuje, aby plánování a kontrola nákladů byly koordinovány. Řešení rovněž podporuje širokou škálu provozních činností specifických pro daný obor včetně výběrových řízení, správy smluv, projektování, materiálů, administrace, hospodaření s časem a správy dokumentů.
Klíčové vlastnosti a funkce řešení IFS pro výrobu strojních zařízení:
• podpora projektově zaměřených podniků
• řízení životního cyklu produktů
• různé režimy výroby
• spolupráce
• řízení výkonu firmy

Řízení životního cyklu produktu

IFS Aplikace podporují produkt během celého jeho životního cyklu, od původní koncepce a projektování přes výrobu až po služby a poprodejní činnosti. Veškeré relevantní informace vztahující se k produktu jsou zpřístupněny správné osobě ve správný čas.

Souběžné projektování

IFS Aplikace se svým komplexním PDM systémem, reálnou obousměrnou integrací na CAD systémy a jednotnou správou dokumentů efektivně podporují procesy projektování a návrhu. Při práci s jedním a tím samým systémem budou elektroinženýři, strojní inženýři nebo stavaři moci snadno sdílet informace, aniž by byli omezeni v tom, jaké nástroje pro návrh použijí. To podpoří jejich spolupráci a komunikaci a zajistí efektivnější vývoj. Veškeré relevantní informace o produktu budete mít jako na dlani a zefektivní se procesy revizí a schvalování dokumentů.

Řízení změn

IFS Aplikace řídí změny, a návrh projektu prochází během své existence dvěma fázemi. Proces žádostí o změny v projektování (engineering change requests – ECR) podporuje veškeré návrhy na změny ze strany organizace, jako hlášení o chybách od oddělení služeb, vlastní vylepšení ze strany návrhového oddělení nebo doporučení oddělení nákupu na změnu dodavatele nebo materiálu. Poté je použit proces nařízení změn v projektování (engineering change order – ECO) pro naplánování a implementaci změn v návrhu, což vede k nové položce a k revizi dokumentu, který může být po schválení vydán.

strojírenství

Poprodejní činnosti a služby zákazníkům

Když je zařízení odesláno k zákazníkovi, systém ho automaticky rozezná jako položku služby. Oprávněný personál prodeje a služeb má úplný přístup k informacím, které může aktualizovat: informace o každém zařízení, jeho historii, využití v terénu, harmonogramu údržby a informace o zákaznických záznamech. Tento jednotný přehled také umožňuje výrobcům strojírenských zařízení pomoci zákazníkům získat ze zařízení a jejich modernizace maximální užitek, zajistit, aby byly plněny smlouvy o službách, a získávat zpětnou vazbu pro další vývoj produktů.

Různé režimy výroby

IFS Aplikace nabízí dostatečnou flexibilitu, abyste zvládli široké spektrum režimů výroby najednou. Dostane se vám podpory pro procesy typu vývoj na zakázku (engineer-to-order – ETO) a také pro další podnikové procesy se zaměřením na projekt jako konfigurace je na zakázku (configure-to-order), výroba (make-to-order) nebo montáž na zakázku (assembly-to-order), a to vše v jediném souvislém řešení.
S produkty na objednávku stojíte každodenně před náročným úkolem dodávání uživatelsky přizpůsobených, nebo dokonce unikátních produktů zákazníkům, kteří požadují výhodné ceny, vysokou kvalitu a rychlé dodání. IFS Aplikace umožňují splnit vaše obchodní požadavky za použití konfigurací front i back office a dynamického zpracování objednávek (Seiban).
Podpora IFS pro ETO procesy je opravdu komplexní. Toto řešení integruje plánování projektu, PDM data o produktu a výrobu a nákup založené na projektu včetně plánování potřeb materiálů, které není založeno na MRP.

Řešení pro spolupráci

IFS se svým jednoduchým, webově orientovaným rozhraním usnadňuje spolupráci v reálném čase a šetří peníze tím, že podporuje procesy, pracovní postupy a seznamy úkolů všech osob ve vašem hodnotovém řetězci včetně partnerů, zákazníků a externích poradců. Bez ohledu na to, kdo jsou a kde jsou, může být všem účastníkům projektu na základě jejich role poskytnut přístup k datům a procesům, které jsou všechny obsaženy v jedné databázi a v jednom systému. Snadnější spolupráce přináší lepší komunikaci, méně duplicitních prací, plynulejší pracovní postupy a efektivnější projekty.
IFS Personal Portal možňuje prostřednictvím webového rozhraní sdílet přístup k obchodním procesům, například:
• vývoj produktů
• správa dokumentů
• subdodávky
• kontrola projektu
• správa materiálu

Řízení výkonu firmy (CPM)

S řešením Corporate Performance Management od IFS získáte úplný přehled o obchodní činnosti, od financí až po personalistiku, pomocí snadno použitelného webového portálu. Modul CPM poskytuje okamžitý přehled o zásadních oblastech obchodu, jako je výkonnost projektu, kvalita, náklady a dodací lhůty, což vám umožní zvýšit kvalitu a ziskovost.
Můžete snadněji porovnávat klíčová čísla různých obchodních jednotek a identifikovat příležitosti ke zlepšení. Navíc můžete klíčová čísla také detailněji analyzovat za použití předem vytvořených kostek pro on-line analytické zpracování (OLAP).