Společnost Infor, která vyrábí a dodává podnikové informační systémy, představila tento týden na své zákaznické konferenci Inforum 2013 v americkém Orlandu nové verze podnikového softwaru sdružené pod označení Infor 10x. Spojuje je důraz na podporu mobility, kontextová business intelligence, možnost nasazení v cloudu, přepracované uživatelské prostředí a zaměření na potřeby specifických odvětvových mikrovertikál.

 

 

S novým managementem pod vedením Charlese Phillipse investoval Infor v posledních třech letech více jak miliardu amerických dolarů do vývoje a náboru talentů. Výsledkem je renovovaná sada produktů z oblastí ERP, řízení vztahů se zákazníky, enterprise asset anagementu, human capital managementu, SCM a dalších zahrnující jak doplnění mnoha funkcí, tak radikální „facelift" user interface. V hlavním keynote konference se Phillips vyjádřil, že nálepka Inforu "největší startup světa" je přiléhavá a sada aplikací Infor 10x je pro společnost milníkem.

infor pruh1

 

 

 

 

                                         Obr. 1 Vedení Inforu při představování Infor 10x na konferenci Inforum 2013

 „Infor 10x představuje další posun technologické platformy, která zahrnuje víceúčelový middleware a nyní navíc sociální, mobilní, analytická a cloudová řešení," uvedl Duncan Angove, prezident Inforu v oficiální tiskové zprávě. „Navíc, verze 10x reprezentuje důležitý krok směrem k dosažení naší vize integrovat odladěné, vyzkoušené a odvětvově-specifické aplikace s moderními inovativními technologiemi, které jim dodávají atraktivní vzhled, možnost spolupráce, mobilitu, rychlost, inteligenci a provázanost," dodal. Všechny 10x produkty obsahují komponenty pro napojení na middleware platformu ION, která umožňuje snadnou integraci produktů Infor, jak mezi sebou navzájem, tak s produkty třetích stran.

Strategické novinky:
• Verze Infor 10x obsahuje technologii ION,
• Infor 10x obsahuje Infor Ming.le,
• Infor 10x umožňuje zákazníkům navrhovat, vyvíjet a nasazovat mobilní aplikace
• Infor 10x nabízí kontextovou business inteligenci postavenou na jednotlivých pracovních rolích

Best of breed už nestačí, klíčové jsou mikrovertikály

Infor dnes podle svých slov obsluhuje více jak 70 tisíc zákazníků po celém světě, kterým dodává oborově specifická řešení. V této snaze chce jít ale ještě dál, často opakovanou formulkou proto bylo během hlavního pondělního keynote zaměření produktů na podporu mikrovertikál. Podle zástupců Inforu dnes společnostem nestačí best of breed řešení postavená pro potřeby jednoho z 21 odvětví. V rámci nich se totiž nachází více jak dva tisíce specifických mikrovertikál s vlastními, zcela odlišnými požadavky. Podle Phillipse chce právě zde Infor nabídnout zákazníkům vhodná řešení, alternativu k mnohdy složité konfiguraci „monolitických" produktů SAP nebo Oracle. CEO třetí největší společnosti v oblasti podnikových aplikací plánuje duopol SAP a Oracle rozbít.

Infor ADV1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                             Obr. 2 Důraz na mikrovertikály bude i hlavním tématem oficiální reklamní kampaně Inforu

Vedle nových produktů plánuje společnost dodat na trh nejméně dvakrát více nových funkcionalit a vylepšení a čtyřikrát více integračních inovací mezi systémy Infor a aplikacemi třetích stran prostřednictvím odlehčené middlewarové platformy Infor ION. Kromě masivního doplnění funkcí produktů, na kterém se podílelo také více jak 650 nových designerů a inženýrů, které společnost v posledních dvou letech najala, investoval Infor také do jejich vzhledu a intuitivního ovládání.

Moderní uživatelské rozhraní SoHo

 „Způsob, jakým se dnes používá podnikový software, nestojí za nic," řekl Phillips při hlavním keynote největší letošní konference Inforu. Následně pobavil téměř šestitisícové publikum několika slidy s ukázkami prostředí konkurenčních aplikací, během nichž upozornil, že UI dnešních aplikací bylo často designováno před mnoha lety, a to dnešní generaci mladých lidí nestačí. „Věříme, že pro nastupující generaci uživatelů podnikového softwaru bude to, jak aplikace vypadají, reagují jedním z klíčových faktorů," uvedl Phillips. Proto se Infor spojil s reklamní agenturou Hook and Loop. Výsledkem je tzv. SoHo interface společný pro všechny aplikace 10x a postavený na HTML5, který je na první pohled velmi příjemný, intuitivní, zahrnující BI dashboardy, KPI a široké možnosti vizualizace dat.

Všechny klíčové aplikace umožňují uživatelům pracovat v rámci kolaborační platformy Infor Ming.le postavené na bázi standardu HTML5. Ming.le je v podstatě sociální síť, kombinace Twitteru a Facebooku, kde se uživatelům kumulují zprávy, požadavky, kde je možné vyhledávat atp. Ming.le je díky middleware platformě ION možné napojit na další podnikové aplikace a získat tak velmi efektivní workflow nástroj. Pokud například uživateli dojde na jeho „zeď" upozornění od zaměstnance o potřebě nákupu nového vybavení, může se jedním „kliknutím" okamžitě přepnout do EAM aplikace a věc vyřídit. Systém navíc sám odešle potvrzení vyřízení požadavku.

Infor Mingle

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                       Obr. 3 Prostředí vnitropodnikové "sociální sítě" Ming.le

Produkty řady 10x budou na trh uvolňovány postupně (aktuálně je využívají pouze vybraní zákazníci). Nejdříve přijdou nové verze aplikací Infor ION, Infor Ming-le, EAM, CRM, Hansen, LN a SunSystems. „Klíčové ERP produkty Inforu pro výrobní firmy, LN a Syteline, budou k dispozici v létě tohoto roku," informoval Mark Humphlett, ředitel marketingu ERP produktů. Své aplikace Infor nabídne také prostřednictvím IMB SmartCloudu, který nabízí nasazení systémů v prostředí veřejného, hybridního i privátního cloudu.

V horizontu 12 až 24 měsíců přibudou další klíčové produkty s tím, že kompletně budou všechny aplikace v nové verzi dostupné do podzimu 2015.

-ld-