Zpracování a zneškodňování odpadů vnímáme jako samozřejmost, ale záběry například z italského města Neapol nám vždy připomenou, jaké fatální důsledky přináší jejich selhání. Aby se realita k takovému hrozivému scénáři ani nepřiblížila, je úkolem společnosti KOSIT, která se stará o odvoz odpadu pro stovky tisíc obyvatel východního Slovenska.

Velikost trhu a současně i neustále rostoucí tlak na kvalitu služeb přinutil management KOSITu nahradit několik samostatných IT systémů jedním, který zajistí správu všech procesů společnosti. KOSIT, který kromě odpadového hospodářství provádí i údržbu silničních komunikací a zaměstnává více než 500 pracovníků, si pro tento účel vybral SOFTIP PROFIT PLUS.

Na jeho platformě tak vznikl speciální informační systém s cílem urychlit a zefektivnit činnosti a transakce firmy. Důležité bylo vytvořit rozhraní nového informačního systému s ohledem na fakt, že bude sloužit více než šedesátce uživatelů všech stupňů řízení. Ti mají pod palcem fungování celé plejády firemních procesů od evidence obchodních případů, jejich naplánování a zpracování na vážném systému, přes dispečerské řízení, logistiku až po přijímání strategických rozhodnutí.

„Unikátní je zcela nové řešení v oblasti váhového systému integrovaného do IS SOFTIP PROFIT PLUS. Originální byla také řešení komunikačních rozhraní (propojení na DMS, synchronizace lokálního váhového a centrálního systému), systém plánování aut a techniky pro zajištění požadovaných služeb s grafickou podporou, hromadná tvorba skladových dokladů a fakturace,“ říká ing. Dušan Homola, produktový manažer SOFTIP PROFIT PLUS. Samozřejmě pro jednotlivé úrovně jsou nadefinovány různá přístupová práva.

KOSIT ročně nakládá s více než 130 tisíci tun odpadu v Košicích. I proto je důležité, že jeho váhový systém běží 24 hodin denně, firma je schopna plánovat dopravu v předstihu a denně zpracovávat podklady do manažerského informačního systému (MIS).

„Prostřednictvím moderního informačního systému SOFTIP jsme se snažili uchopit ve firmě rychlý vývoj v IT a digitální ekonomice. Docílili jsme zrychlení obchodní a ekonomické administrativy, zavedli jsme nová pravidla v nákupu a došlo také k propojení procesů v rámci více aplikací, což nám zajistí rychlejší a přesnější tok informací,“ dodává Ing. Marián Christěnko, generální ředitel společnosti KOSIT.

Přínosy řešení:

  • Konsolidace údajů ze šesti dceřiných společnost
  • Informace pro operativní rozhodování na všech úrovních řízení
  • Eliminace duplicitních dat
  • Vyšší efektivita tvorby váhových lístků s propojením na plánování obchodních případů
  • Nový software pro plánování výkonů vozidel s předpřípravou na elektronické stazky
  • Eliminace ručních vstupů a chyb způsobených lidským faktorem
  • Rychlý přístup ke klíčovým ukazatelům podniku, a to nejen za KOSIT, ale i za dceřiné společnosti prostřednictvím Manažerského informačního systému

KOSIT poskytuje komplexní služby v oblasti odpadového hospodářství (sběr, svoz a zneškodnění komunálního a zhodnocení tříděného odpadu, jakož i na letní a zimní údržbu komunikací). Patří mezi pět nejvýznamnějších společností na Slovensku zabývajících se tímto náročným a společensky velmi citlivým průmyslem. Další informace na www.kosit.sk.

SOFTIP patří mezi nejvýznamnější poskytovatele IT produktů a služeb na Slovensku. Již 27 let přináší inovativní komplexní IT řešení, která pomáhají lépe řídit tisíce firem a organizací všech velikostí na Slovensku i v zahraničí. Další informace na www.softip.sk.