Společnost Backbone, který je významným poskytovatelem služeb v oblasti výstavby a údržby telekomunikačních sítí, zavádí nový podnikový informační systém KARAT. Podle zástupců společnosti je cílem implementace nového informačního systému zlepšit finanční i provozní plánování, a především celkově zkvalitnit a zefektivnit řízení projektů.
Společnost Backbone realizuje na klíč výstavbu moderních telekomunikačních sítí 3G/LTE a provádí modernizace starších telekomunikačních sítí. Zavádění informačního systému KARAT ve společnosti Backbone probíhá již od podzimu 2016 postupně v několika naplánovaných fázích. Počátkem roku 2017 byly zprovozněny moduly účetnictví a skladového hospodářství, následovat bude projektové řízení a mobilní klient. V konečné podobě IS KARAT pokryje také ekonomické řízení, mzdy, personální řízení a řízení vztahů se zákazníky.
„V současné době probíhá analýza procesů řízení projektů před nasazením modulu projektového řízení. Od něj si slibujeme zlepšení kontroly nad realizací projektů a zefektivnění jejich finančního plánování a operativního řízení. Zavedení mobilního klienta nám následně umožní rychlejší evidenci zaměstnanců, kteří pracují na realizaci projektů, a výrazně rychlejší vykrývání materiálových požadavků," řekl k průběhu a cílům projektu Jan Piťha, generální ředitel společnosti Backbone a dodal „Nový systém pro projektové řízení nám umožní postupovat při projektech rychleji a efektivněji díky sjednocení a sdílení všech potřebných informací ve virtuální projektové kanceláři, kde mohou všichni také snadno sledovat postup prací, termíny, dostupnost zdrojů apod."
Pro úplnost dodejme, že Backbone neprovozuje IS KARAT na vlastní infrastruktuře, ale v cloudu poskytovaném společností Českomoravské informační systémy, která je partnerem KARAT Software.